16 December 2008

Akibat Virus..

Sejak kebelakangan ini, saya punya profile dalam friendster selalu mengirim comment berupa video yang berunsur lucah kapada semua kawan-kawan yang ada dalam senarai. Mungkin juga kepada pengguna friendster yang lain(alamakkkk). Saya pun tidak tau macam mana friendster saya nie mengirim comment sebegitu. Memalukan sungguh!!

Seingat saya, perkara ini berlaku apabila saya menerima comment dari kawan yang ada dalam senarai. Komen itu berupa video dari youtube dan berunsur lucah. Kerana sifat ingin tahu, saya pun meng'klik' pada video tersebut tetapi setiap kali saya klik, dia akan meminta saya untuk log in semula dengan username dan password. Seingat saya, ada empat kali saya buat macam itu namun tiada juga video yang keluar melainkan paparan awal friendster yang meminta saya untuk sign in balik. 'Ceh..apa punya video' konon bentak hatiku.

Keesokan harinya, saya pun surf internet dan check friendster. Alangkah terkejutnya saya apabila salah seorang kawan beritahu yang comment yang saya hantar sama dia berunsur lucah (basar konon nenen dia). Ayatoookkk!! bila pula saya send benda-benda macam ini? Dengan tidak berlengah lagi, saya pun cek la Profile kawan saya tu dan ternyata benar yang saya ada mengsend comment yang berunsur lucah. Adussss.....memalukan sungguh.

Recall punya recall dimana silapnya, baru saya teringat akan benda yang sama yang saya klik pada comment dalam profile saya. Pada ramalan saya la perkara ini berlaku macam ini...Semasa saya mendapat komment yang lucah itu, saya pun klik dan automatik dia minta saya sign in balik. Kesimpulannya, pihak yang bertanggungjawab dalam hal ini sudah pun mengetahui username dan password akaun friendster saya. Ini kerana setiap kali saya klik benda itu, dia akan minta untuk sign in balik. Naaa...semasa kita tidak online, dorang(pihak yang bertanggungjawab) log in masuk dalam friendster kita dan menyebarkan comment2 yang lucah itu.

Tapi sebab kenapa mereka buat macam itu? Saya sendiri pun tidak tahu tapi yang pastinya, mereka ini cuba menyebarkan virus melalui friendster atau 'mereka' yang saya maksudkan ini adalah virus?? aduhhh...saya amat malu nie profile saya buat begitu...

Diharap la kepada sesiapa yang membaca blog ini dan mempunyai akaun dalam friendster dan menerima comment seperti yang saya nyatakan, harap2 jangan lah diklik. Delete la terus kerana itu adalah virus....(virus ka tu? saya main antam2 tuduh sembarangan ja nie..heheheh)

1 comment:

Anonymous said...

hehehe...cian ko punya FS kan..bah kasi delet la tu FS ko n join Facebook plak.siuk macam FS juga....

p.s basar nenen ah.maciam sa tau sepa kasi ko tu komen hehehehe....